Rybna dieta chroni przed depresją

14 września 2015, 10:01

Przynajmniej w Europie, jedzenie dużych ilości ryb może zmniejszyć ryzyko depresji. Związek między dietą rybną a zdrowiem psychicznym wydaje się równie znaczący u kobiet i mężczyzn.



Bakterie tworzą kriokonity i przyspieszają topnienie lądolodu

24 marca 2016, 07:27

Gatunek fotosyntetyzujących bakterii (sinic) z rodzaju Phormidesmis odpowiada za przyspieszenie topnienia lodowców na Grenlandii. Proces ten nie był dotąd uwzględniany w modelach zmiany klimatu.


Babeczki na zespół metaboliczny

16 czerwca 2016, 11:27

Muffiny przygotowane według nowej receptury amerykańskiego Departamentu Rolnictwa korzystnie (i bardzo szybko) wpływają na zdrowie osób z zespołem metabolicznym.


Fukushima bezpieczna?

13 marca 2017, 10:28

Japońscy naukowcy informują, że mieszkańcy okolic Fukushimy mogą bezpiecznie wrócić do swoich domów. Poziom radioaktywności nie jest duży i zmniejszył się on głównie z powodu naturalnego rozpadu pierwiastków promieniotwórczych i erozji spowodowanej opadami deszczu. Kosztowny program dekontaminacji odegrał znacznie mniejszą rolę.


Nadmierny wypas zwierząt w rezerwacie zniszczył 1/3 habitatu pand

4 października 2017, 11:49

Wzmożony wypas zwierząt hodowlanych w chińskim rezerwacie Wanglang zniszczył 1/3 habitatu pandy wielkiej w parku.


Wykluczanie kręgowców wskazało na ich superistotną rolę w zapylaniu

5 kwietnia 2018, 11:03

Kręgowce, np. jaszczurki czy nietoperze, także są ważnymi zapylaczami.


Na oddziale intensywnej opieki medycznej wzrost ma znaczenie

27 grudnia 2018, 12:00

Podczas terapii na oddziałach intensywnej opieki medycznej (OIOM-ach) niżsi pacjenci są bardziej zagrożeni zgonem niż wyżsi.


Zimą z 2017 na 2018 r. liczba kolonii pszczół spadła o 16%

6 czerwca 2019, 09:32

W zimie z 2017 na 2018 r. liczba kolonii pszczół spadła o 16% - ustalił międzynarodowy zespół naukowców, pracujący pod przewodnictwem specjalistów z University of Strathclyde. Analiza objęła 25.363 pszczelarzy z 36 krajów.


Setki ostrzeżeń przed suplementami

16 października 2018, 10:19

Eksperci informują, że w ciągu ostatnich dekady amerykańskie władze wydały ponad 700 ostrzeżeń dotyczących suplementów diety, które zawierały niezatwierdzone i potencjalnie szkodliwe składniki. W aż 98% przypadków składniki te nie były wymienione na opakowaniu suplementu, stwierdziła US Food and Drugs Agency.


Google Chrome straciła udziały na rzecz... Microsoft Edge

2 listopada 2020, 14:57

Po raz pierwszy w historii Google Chrome traci rynkowe udziały na rzecz... Microsoft Edge. Jak wynika z najnowszych danych NetMarketShare roku rynkowe udziały Chrome'a zmniejszyły się z 69,94% we wrześniu do 69,25% w październiku. W tym samym czasie udziały Edge'a zwiększyły się z 8,84% do 10,22%.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy